One of the most common complaints from students is that they don't get enough correction of their mistakes in class, perhaps because they think that is one thing they cannot do on their own. In the end, though, to speak or write good English you will need to be able to correct your own errors. This article has some suggestions on developing those self-correction skills and starting to use more accurate English, all without the help of a teacher.
Error correction tasks One way to learn how to correct your own mistakes is to practice on other people's. If you Google "correct the mistakes", you will find lots of online exercises to practice this. Another useful source of exercises is the error correction task in FCE and CAE Use of English, in which you must cross out any words which are not needed. Study partners/ Study groups You can combine correcting other people's errors with having your own corrected by getting together with other p ... Читать дальше » |
If you want to become a fluent English speaker you should take some advice: There are four skills in learning English which are reading, listening, speaking, and writing.
The most important thing you must bear in mind is that reading and listening are inputs whereas speaking and writing are outputs. In other words, if you want to improve your speaking and writing skills you should first master the skills of reading and listening. There are some ways that you can do so, which I will try to summarize. 1) Reading Read as much as you can. But your reading must be active. It means that you must think about the structure, unfamiliar words etc as you read. There is no need that you stick to some complicated grammar structures or try to understand all the unfamiliar words you come across, but the fact that you see them for the first time and recognize them whenever you see them for example in other passages or books is enough. It would be better to prepar ... Читать дальше » |
One of the top priorities of learners of English around the world is to improve their fluency, by which they usually mean how quickly and/ or “smoothly” they can speak the language, including avoiding pauses. Unfortunately, fluency is one of the most difficult things to improve, particularly without living in an English-speaking country and if you are trying to improve this skills outside class. This article gives over 50 tips that should help learners to speak more fluently, including many things people can do on their own outside the classroom. The advice is divided into things to do while speaking, (just) before speaking, and when trying to “study speaking” to improve your skills. These tips are mainly for language learners themselves, but the suggestions should also be useful for teachers who want to give students advice or bring more development of fluency into their classes.
While speaking 1. Think aloud If you are thinking “That’s a difficu ... Читать дальше » |
"Английский в фокусе" написан специально для общеобразовательной российской школы отечественными учителями-практиками совместно с известными британскими авторами. Все материалы апробированы в российских школах.
&nb ... Читать дальше » |
"Английский в фокусе" написан специально для общеобразовательной российской школы отечественными учителями-практиками совместно с известными британскими авторами. Все материалы апробированы в российских школах.
&nb ... Читать дальше » |
"Английский в фокусе" написан специально для общеобразовательной российской школы отечественными учителями-практиками совместно с известными британскими авторами. Все материалы апробированы в российских школах.
&nb ... Читать дальше » |
"Английский в фокусе" написан специально для общеобразовательной российской школы отечественными учителями-практиками совместно с известными британскими авторами. Все материалы апробированы в российских школах. |
"Английский в фокусе" написан специально для общеобразовательной российской школы отечественными учителями-практиками совместно с известными британскими авторами. Все материалы апробированы в российских школах.
... Читать дальше » |
В Великобритании имеются несколько аккредитованных экзаменационных комиссий, проводящих международные экзамены по английскому языку и выдающих международные сертификаты по английскому языку в соответсвии с уровнями владения английским языком, установленными Советом Европы. По данным Британского Совета это это
Cambridge ESOL, City&Guilds, English Speaking Board International Ltd (ESB), Institute of Linguists, The International English Language Testing System (IELTS), London Chamber of Commerce and Industry (LCCI) International Qualifications, London Examinations - Edexcel International, Pearson Language Assessments (Edexcel), Trinity College London. Кембриджские экзамены ESOL (English for Speakers of Other Languages) являются одним из мировых лидеров по популярности. Ежегодно кембриджские международные сертификаты по английскому языку получают около 2 миллионов человек в более чем ста странах мира. Эти сертифика ... Читать дальше » |
Проблема личностно-ориентированного подхода в обучении является одной из главных проблем в современном обучении. Ни для кого не секрет, что авторитарное преподавание, сложившееся в школе в течение многих десятков лет, обезличивает ученика, делает его несамостоятельным, безвольным, безынициативным, т.е. стирает в школьнике те качества, которым должен обладать высокообразованный воспитанный человек. Поэтому всё больше внимания сегодня обращается на создание в школе на уроке такой образовательной среды, в которой происходит социализация и развитие личности ребёнка, среды, создающей условия для творчества и самоактуализации личности. Каждый ученик, таким образом, воспринимается как уникальная целостная личность, которая должна развиваться в соответствии с природными способностями.
Рамки современного урока, 40 минут урока, классно-урочная форма обучения и т.д., конечно, не всегда дают возможность учителю в полной мере осуществлять личностно-ориентированный подход, но результаты ... Читать дальше » |